Jogsértés?

2011.03.07. 21:29

A minap raktuk ki az új All Shall Perish számot, és úgy döntöttem, hogy magát a Facebook oldalról kibányászott mp3-at is felrakom HD minőségben, mert az raj. Erre ma belépve mit látok? A szarházi Nuclear Blast letöröltette a videót. Mert szerzői jogsértés történt.

Csak én érzem ezt nevetségesnek? Az ASP Facebookján elérhetővé tesznek egy új számot, amit bárki meghallgathat, aki kedvelte az oldalt. Kérdem én, akkor miért követtem el jogsértést, ha egy kvázi nyilvános számot egy másik nyilvános helyre átpakoltam? Ez kb. olyan, mint akiket felraknak Napiszarra és rinyálnak, hogy jogsértés történt, pedig csak egy nyilvánosan elérhető képüket rakták ki a nagyközönségnek, ami jogilag nem tiltott. Persze megértem, hogy itt másról van szó, nem vagyok teljesen síkhülye, tudok a copyrightról, de könyörgöm: ez a dal még ki sem jött lemezen. Vagy akkor a mocskok legalább raknának fel a NuclearBlast YouTube oldalára egy hivatalos verziót, hogy ne kelljen már 'like'-olnia a bandát annak, aki mondjuk csak bele akar nézni az új cuccba és esetleg nem is kedveli az ASP-t. De nem. Az én szememben ezzel csak magukat járatták le, pláne, hogy a YouTube tele van olyan számokkal, amik kereskedelmi forgalomban vannak már x éve, szóval ezek esetében -szerintem - indokoltabb lenne a jogsértés miatti törlés. Na persze nem akarok én senkinek se rosszat, félre ne értsetek, ne töröljék le senki más videóját, az nem jó, ha kevés muzsika van YouTube-on, hogy linkeljünk akkor egymásnak jó számokat egy-egy bandától? Mindegy. Ennyi volt a mai nyálfröcsögtetés, jó éjszakát, Kedves Olvasó!

A bejegyzés trackback címe:

https://cursedaffection.blog.hu/api/trackback/id/tr252719955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása